Hemsireyiz.Biz : Türkiye'nin hemşirelik sitesi
Hemşire Forumları | HEMŞİREYİZ.BİZ

86,342 hemşire olduk

şunda ARA

ruh sağlığı etkileşim raporu örneği

Son Mesajınız 03-12-2012, 22:02 Hüseyin Erdi Yıldırım tarafından gönderildi. 6 yanıt.
Mesajları Sırala: Önceki Sonraki

  •  02-10-2009, 20:14 136753

    ruh sağlığı etkileşim raporu örneği

    Ruh sağlığı dersinde etkileşim raporu örneğine ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
  •  31-10-2009, 11:27 139078 Cevap 136753

    Cevap : ruh sağlığı etkileşim raporu örneği

    çok yerinde bi başlık olmuş etkileşim raporu örneği varmı arkadaşlar

  •  31-10-2009, 14:10 139088 Cevap 136753

    teşekkürlerrr
  •  04-11-2009, 12:25 139320 Cevap 139088

    arkadaşlar bulan varmı acillll
  •  07-11-2009, 11:36 139476 Cevap 139320

                                       GÖRÜŞME (4.Hafta)

    Görüşme Yapılan:

    Görüşme Yapan:

    Hastanın Tanısı: M. Depresyon

    Görüşme Süresi: 30 dk.

    Görüşme Tarihi: 3.11.09__Hastanede yatışının 48. günü

    Görüşme Yeri: Görüşme odası

    Görülme Amacı: Bireyin sahip olduğu rolleri yerine getirmek ile ilgili endişelerini belirlemek.

     

    BD: Merhaba Zeynep nasılsın?

    Z: İyiyim Berna abla sağol sen nasılsın?

    BD: Ben de iyiyim teşekkür ederim.  Daha önceden de okul, aile ve hastane ile ilgili endişelerin olduğunu paylaşmıştın. Senin üstlendiğin rollerin ile ilgili düşünce ve endişelerini konuşalım istiyorum.

    Z: Tamam Berna abla zaten bu konuda kafamın çok karışık olduğunu biliyorsun.

    BD: Kafanı karıştıran şeyler neler Zeynep?

    Z: Okulumu çok düşünüyorum. Bir yandan gitmek istiyorum. Çünkü geleceğim söz konusu, ama bir yandan içimden hiç okumak gelmiyor.

    BD: İçinde okuma isteğine engel  olan şeyler  neler?

    Z: Okula gitmeyeli 1 yıl oldu, artık dersleri unuttum. Ayrıca bu yıl okula gidemem devamsızlıktan kaldım. Doktorum kaydımı dondurmayı öneriyor. Ama seneye okula gidersem benden 2 yaş küçüklerle okuyacağım. Ve ben bunu yapamam, yani onların yanında abla gibi dururum. Ve yaş farkı bizim anlaşmamızı çok zorlaştırır.

    BD: Anladığım kadarıyla senden küçüklerle okumak sen de büyük bir endişe yaratıyor. Peki hiç böyle bir deneyimin odlu mu, yani senin böyle düşünmene neler neden oluyor?

    Z: Böyle düşünüyorum, çünkü kendimi biliyorum. Ben çocuk gibi hareket edenlerle anlaşamıyorum.  Ayrıca ders çalışmakta hiç içimden gelmiyor. Eğer gidersem boşuna *, çünkü büyük ihtimal kalırım. Zaten lisede çok çalışkan biri değildim.

    BD: Çalışkan biri değildim dedin, bu seni nasıl etkiliyor?

    Z: Babam derslerimle çok ilgilenirdi, akşam işten geldiğinde dersler nasıl derdi. Yani beni sormazdı. Bu benim çok zoruma giderdi. Kendimi önemsenmiyormuşum gibi hissettirirdi.(Bu sırada önüne baktı ve yüzü asıldı.)

    BD: Bu olay seni üzmüş görünüyor Zeynep. Şu anda da aynı sorunlar devam ediyor mu?

    Z: Şu anda babam bize karşı çok ilgili, intihar ettikten sonra eve daha erken gelmeye , benimle daha sık muhabbet etmeye başladı.

    BD: Bu eski günleri belki biraz unutturabilir.Peki senin ailene karşı üstlendiğin rollerin neler Zeynep?

    Z:Onların çocuğuyum ve bir sürü sorumluluğum var. Mesela saygılı olmalıyım, onları üzmemeliyim. Onların yanında olmalıyım. İyi bir yere gelmeliyim, okuyarak ya da okumayarak ayaklarımın üstünde durmalıyım.

    BD: Peki bunlar senin üzerinde nasıl bir yük oluşturuyor?

    Z: Aslında eskiden olsa yük oluştururdu, ama şu anda öyle değil. Çünkü ailemi seviyorum, onlarda beni seviyor. Kötü günleri biraz atlattık. Ve ben sorumluluklarımı yavaş yavaş yerine getirmeyi istiyorum, ailemin desteğiyle.

    BD: Eski görüşmelerimizde kardeşinle ilişkilerinizden bahsetmiştin. Ona karşıda bir abla rolün var. Bu rolde ki sorumluluklarının neler olduğunu düşünüyorsun?

    Z: Kardeşime karşı bir abla görevi yapmalıyım. Onun birçok konuyu danışabileceği biri olmalıyım.

    BD: Peki bu rolde seni zorlayan şeyler neler?

    Z: Artık kardeşimle ilişkilerimiz iyi, o da artık büyüdüğü için beni iyi anlıyor. Ben de ona karşı daha anlayışlıyım. Tek zorlandığım şey onun yapamadığı dersleri olduğunda bana soruyor. Annemle babamda sen yap bilirsin diyorlar. Ama anlamıyorum ve yardımcı olamıyorum. O zaman üzülüyorum.

    BD: Peki bu konuda alternatif bir şey yapmayı denediniz mi? Çünkü hepimiz her şeyi bilemeyebiliriz.

    Z: Evet kitaplarına bakıyorum anlamaya çalışıyorum. Eğer yine yapamadığımız soru olursa komşularda büyük kişilere gidiyoruz.

    BD: Çok güzel kardeşin için çabalıyorsun. Arkadaşlarına karşı da sorumlulukların var. Bunlarla ilgili neler söylemek istersin?

    Z: Arkadaşlarıma karşı genelde iyiyimdir. Ama üzdüğüm arkadaşlarım oldu, ama bu olaylarda tek etken ben değildim. Mesela iki tane kız arkadaşım var, çok samimiyiz. Onlar birbiriyle konuşmuyor. Böyle olunca ben arada kalıyorum ve ben biriyle konuşunca öbürü diyor benimle konuşma. Ben ikisiyle de konuşmaya çalışıyorum , ama onlar engel oluyor.

    BD: Bu arada kalmak seni nasıl etkiliyor?

    Z: Yani çok zorlanıyorum. İkisiyle de ilişkim çok iyi olamıyor. Bir tane daha arkadaşım vardı. Adem(eski sevgilisi) için o arkadaşımla konuşmamıştım.Ve o kız çok iyi bir aile kızıydı.

    BD: Arkadaşların arasında seçim yapmak zorunda kalmak seni oldukça zorlamış

    görünüyor Zeynep.

    Z: Evet okula gitmek istememende bunun da etkisi var. Çünkü okula gidersem eski arkadaşlarımı göreceğim. Ve istemediğim olaylar yaşayacağım. Eski sevgilimin yeni kız arkadaşı o okulda, eski sevgilimde o okulda. Bir tane kız vardı erkek için intihar etti diye dedikodumu yapmıştı. O kızda o okulda. Eğer onları görürsem yine küfür ederim, kavga ederim ve moralim çok bozulur.

    BD: Okula gitmek istememende bir tek etken yok o zaman Zeynep. Bu konuyu seninle ayrıntılı bir şekilde konuşmak isterim. Ve senin bu sorunu çözmene yardım edebilirim.

    Z: Tabi ki de Berna abla. Ben de çok isterim. Çünkü çok artık bundan başka bir şey düşünemez oldum.

    BD: Tamam Zeynep. Bir de hasta rolün var. Bu rolde sorumluluklarının neler olduğunu düşünüyorsun?

    Z:  Aslında şu anda en büyük rolüm bu. Çünkü sürekli hastanedeyim, ve kendim için çaba harcıyorum.

    BD: Çaba harcamak derken ne demek istiyorsun. Bunu açabilir misin?

    Z: Öncelikle hasta olduğumu kabul ediyorum. Buradaki arkadaşlardan be hasta değilim diyen çok fazla var. Ve onlar daha geç taburcu oluyor. ilaçlarımı alıyorum, hemşire ve doktorların söyledikleri şeylere dikkat etmeye çalışıyorum.

    BD: Tedavin için çok çabaladığını çıkarıyorum bu söylediklerinden. Bu hem senin için hem bizim için olumlu bir şey. Şu ana kadar konuştuklarımız dışında söylemek ya da sormak istediğin bir şey var mı?

    Z: Hayır yok Berna abla.

    BD: Peki konuştuklarımızı ve aklında kalanları özetler misin ?

    Z: Okuldan ve yaşadığım kararsızlıktan bahsettik. Okul ile ilgili bir daha konuşmaya karar verdik ve bana yardım edeceğini söyledin.(Bu sırada gülümsedi.)Aileme karşı görevlerimden bahsettik, bunların beni nasıl etkilediğini konuştuk. Kardeşimle ilişkimizden ve benim bir abla olarak görevlerimden bahsettik. Arkadaşlarımla yaşadığım sorunlardan, arkadaşlarımın okula gitmek istememdeki payından konuştuk. Ve en son bir hasta olarak benim neler yaptığımdan bahsettik.

    BD:Evet Zeynep çok güzel özetledin. Teşekkür ederim. O zaman bir dahaki görüşmede beraber olmak dileğiyle diyorum.

    Z: Görüşürüz Berna abla.(gülümsedi)

     

    DEĞERLENDİRME

    Zeynep görüşmeye temiz kıyafetlerle geldi. Eli yüzü temizdi. Otururken bana doğru dönerek oturdu. Göz iletişimi çok az kurdu. Genelde önüne ve yere baktı. Görüşme sonunda Zeynep’in okul ile ilgili endişelerinin olduğunu saptadım ve problem çözme süreci ile ilgili eğitim yapmaya karar verdim. Bir sonraki görüşmede onun için yararlı olacağını düşündüğüm bir şeye karar vermiş olmam onu da mutlu etti. Görüşme de zorlandığım yer olmadı. Teşekkür ederim.

  •  07-11-2009, 11:39 139477 Cevap 139476

    aradığınız şey tam olarak bumu bilmiyorum biz psikiyatride amaçlı görüşme diyoruz
  •  03-12-2012, 22:02 246662 Cevap 139477

    selam ark.lar başka örnek olan var mı elinde? paylaşırsanız sevinirim.

     

RSS haberlerini XML olarak görüntüle